Heeft u zich wel eens afgevraagd wat een slechte presentatie u werkelijk kost? Buiten de voorbereidingstijd voor de presentator en de tijd die het publiek heeft besteed aan de presentatie zijn er nog veel meer kosten die niet direct zichtbaar zijn. Denkt u eens aan: Kosten die u(w publiek) moet maken om op een andere manier aan de informatie te komen, Verloren orders vanwege slecht pres(en)terende verkopers of Imago schade aan uw bedrijf of afdeling.

Was de presentatie voor intern publiek? Wat doet een slechte presentatie voor de motivatie van uw medewerkers? Hoe serieus nemen ze u(w management) nadat ze getuige zijn geweest van gestuntel met beamers, saaie powerpoints, tijdsoverschrijdingen en verkeerde woordkeuze.

De medaille heeft ook een andere kant: Als u een goede presentatie aflevert dan onderscheidt u zich van uw concurrenten, u inspireert uw medewerkers en u krijgt uw publiek in beweging. Maar net zoals een acteur tijdens de voorstelling alleen maar een geloofwaardige rol kan spelen door gedisciplineerde oefening, is uw presentatie ook afhankelijk van uw inzet en voorbereiding. Neem de tijd en investeer in uw presentatie. U wilt zich toch geen mislukking veroorloven?

(foto: flickr/Emilian Robert Vicol/Money_200-Euro_152738-480×360)
3

Wellicht ook interessant voor u

10 goede (presentatie) voornemens voor 2015
Presentatie inflatie
10 presentatievoornemens voor 2013

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Deze website gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.