Het belangrijkste woord in een zin is het sleutelwoord. Over het algemeen is dat het laatste woord: “Ga hier naar RECHTS”; “Ik wil graag BESTELLEN”. Maar als u volume verlaagt, of woorden toevoegd, “toch?”, “ja?”, “begrijpt u?”, dan heeft u de impact van uw boodschap teniet gedaan.

Jerry Seinfeld vertelde dat hij vaak uren besteedt om een zin van acht woorden te verkorten naar vijf woorden, omdat de grap dan leuker wordt. U moet hetzelfde doen met uw zinnen. Loop door uw tekst heen en zoek de “gouden”-woorden. Niet elk woord is even belangrijk. Benadruk woorden die aansporen tot actie of die bijdragen aan emotionele connectie.

(foto: flickr/plenty.r./keys nant)

Wellicht ook interessant voor u

8 overtuigingen van slechte sprekers
Wat als alles misgaat?
Top 5 grootste ergernissen bij presentaties

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Deze website gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.