Begin uw presentatie altijd met een krachtige, relevante opening die betrekking heeft op uw publiek. Bijvoorbeeld: “U heeft een enorme verantwoordelijkheid”. Vul vervolgens in wat dat is: omzet verhogen, kosten besparen, overhead reduceren en waar uw presentatie uw publiek mee kan helpen. Als u bij een klant of prospect uw presentatie houdt, doe dan vooraf wat research. Begin uw presentatie dan met een recent succes of wapenfeit van uw klant, en haak daar vervolgens op in.

De meeste presentatoren beginnen te vertellen over hun bedrijf. Niet doen: begin te vertellen over het bedrijf van uw publiek.

(foto: flickr/Norlando Pobre/Start your engine)

Wellicht ook interessant voor u

8 overtuigingen van slechte sprekers
Wat als alles misgaat?
Top 5 grootste ergernissen bij presentaties

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Deze website gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.